Praha-Viena-Budapeštas

Mano kelionė autobusu. Patirtis, sėkmės istorija, įspūdžiai mieste ir meilės miestas.

pabudęs ankstyvą rytą suprantu, kad gyvenime reikia išnaudoti visas jo duotas dovanas. Kelionės – vieta pažinti save, suprasti savo stiprybes ir silpnybes, pabendrauti su pakeleiviais lietuviais iš visos Lietuvos. Atsibudęs ankstyvą rytą, išgėręs kavos suprantu, kad gyvenime džiaugsmo yra daug, tačiau pasiimti jį sunku, o gal nemoku? Todėl nusprendžiau pasižvalgyti kelionės autobusu, kurioje susidėliočiau visus taškus sakinio gali ir suprasčiau ar tai iš tiesų yra taip kaip visi kalba. Paaiškinimai, kad kelionės autobusu vargina, nėra ramybės, esi priklausomas ir turi visą laiką būti su gidu, lankyti tik tuos objektus į kuriuos nurodyta eiti, daug vaikščioti ir dar daug kitų neigiamų pastebėjimų manęs nesuglumino, o smalsumo jausmas užplūdo taip stipriai, kad nekantravau tučtuojau sėsti ir iškeliauti. Kelionę pasirinkau žiemą, atsižvelgiant į tai, kad miestai bus šventiškai papuošti, bei pasidengę sniego paklode, kuri suteiks jiems ypač didelio žavesio bei savotiško grožio! Keliavome nuo pat ankstaus ryto iki pat vėlyvo vakaro iki Čekijos – Hradiec Kralove miesto. Tai yra tik tarpinis miestas, kuris buvo skirtas pernakvojimui. Akivaizdu, kad mano tikslas – kuo daugiau pamatyti, pabendrauti su žmonėmis ir paragauti nacionalinių virtuvių patiekalus, todėl šio supratimo vedini, leidomės pasižvalgyti vakarinio miesto gyvenimo. Miestas paliko neapsakomai didelį įspūdį savo architektūra ir istorija. Maistas skanus, žmonės bendraujantys, o aptarnaujantis personalas kavinėje „Restourance Černý kuň“ draugiškas ir šiltas. Tiesa šis restoranas buvo vienas iš nedaugelio dirbančių tą vėlyvą vakarą, tad pasirinkimo kaip ir neturėjome. Mano kelionės įspūdžiai!

Tą ankstyvą rytą aplankėme Prahą – Čekijos sostinę. Visi turbūt girdėjote jog didžioji Praha apipinta didžiausiomis istorijomis Europos kontekste. Pirmas aplankytas objektas Šv. Vito katedra, kuri matosi iš bet kurio miesto kampo. Paliktas įspūdis buvo toks didelis, kad keliaujant į bet kurią kitą šalį būtent šis objektas buvo prisimenamas su nostalgija. Katedros dydis, vidaus grožis ir joje slypinti istorija, kuri yra beje surišta su Lietuva, taip pat kaip ir visi kiti miestai kuriuos aplankysim, priešinosi mūsų norui išeiti iš jos. Toliau sekė nuostabioji Auksinė gatvelė, kurioje buvo apgyvendinami lankininkai. Šioje gatvelėje išgirsite iš nuostabių gido lūpų įspūdingą pasakojimą apie ją, kurios jūs nepamiršite niekada. Gailę kelionę šia gatvele, paragavome puikaus Čekiško vyno, kuris sušildė mus sekančiai kelionės daliai – Karolio tiltui ir Prahos senamiesčiui. Tai ką dviese pamatėme, leido mums suprasti, kad kelionės su gidu, parodo tikrąją prasmę. Be gido būtų tik gražus vaizdas. Gidas – būtina kelionės dalis, kadangi tai maksimaliai jus nukelia kaip laiko mašina į praeitį ir leidžia jums savo įdomiu pasakojimu sudalyvauti tų laikų gyvenime. Galiu drąsiai teigti, kad Praha – vienas gražiausių Europos miestų mano sąraše! Grįžus į viešbutį, supratome, kad visos dienos laikas praėjo tikrai naudingai ir nuovargis buvo užtarnautas, todėl užmigome su didele šypsena, kuri mus lydi kaskart prisiminus šį miestą. http://www.turizmobaze.lt/keliones-europa/praha

Užsimaukšlinus kelnes, beldimasis į duris ir gidės nurodymas – keliamės 7 ryto ir 9 jau turime būti Vienoje! Taip tai imperatoriškoji Viena! Tik atvykus į autobusą pirmas gidės užduotas mums klausimas buvo – Ar žinote kokia miesto – Viena vardo kilmė? Būtent, jūs jo nerasite, kadangi iki šiol, vardo kilmė nėra žinoma ir Vienos miesto valdžia skirs didelį apdovanojimą tam, kuris įtikinamai sugalvos šiam miestui vardo kilmės istoriją! Visi pakeleiviai tučtuojau ėmėsi galvoti istorijas apie šį miestą. Ką noriu pabrėžti, kad autobusas visa kelionę iš Lietuvos į Praha ir Vieną išliko „gyvas“ ir klausėsi gidės pasakojimo. Iš kur ta valia ir stiprybė? Kaip galima taip pavergti žmonių širdis, kad jie klausytų visą kelią nuostabių gidės istorijų? Retorinis klausimas Jums. Į jį atsakysite tik pabuvoję, bet kokio pobūdžio kelionėje su gidu  Grįžkime prie Vienos. Kelionė prasidėjo nuo tramvajaus stotelės pro Hafnersteig gatvelę laiptukais į senamiesčio perlą! Įžengus į senamiestį pamačiau tokį barą „Der liebe Augustin“. Šio baro istorija prasidėjo 1447 metais !! Vaikščiodami po miestą jūs sužinosite apie tokius terminus kaip Vienos valsas ir kodėl tai svarbi istorijos dalis. Taip pat aplankysite Šv. Stepono katedrą. Viena labai didelį dėmesį skiria imperatoriškąjai istorijai. Gatvėse pamatysite tuziną žirgų padabintų auksinės spalvos šarvais ir prabangiomis senovinėmis karietomis, žmones apsirengusius tų laikų drabužiais. Taip pat išgirsite ir aplankysite vietą, kurioje karalienė garsėjo visoje Europoje savo neblėstančiu grožiu ir unikalia išvaizda – Austrijos imperatorienė Elžbieta, dar vadinama Sisi, buvo 19 amžiaus grožio etalonas. … Kilminga gražuolė valgydavo itin nedaug. Vienoje praleistas laikas tarp didingų pastatų, nuostabių žmonių suteikia jėgų judėti į priekį ir pamatyti turbūt pačią gražiausią Europos sostinę – Budapeštą. Taip tai mano mylimiausias Europos miestas!

Riedant autobusui iš Austrijos sostinės Vienos – netrukus mes atbarbėjome į Vengriją – Budapeštą! Vakaronė šiame mieste įstrigo tuom, kad pamatėme vakarinį miestą nuo Gelerto kalno! Miestas atskirtas į dvi dalis – Budą ir Peštą. Juos skiria upė – Dunojus. Tas reginys man įstrigo taip pat kaip ir prezidentė Dalia Grybauskaitė mano pirmojo leitenanto laipsnio suteikimo ceremonijoje man padėjo kardą ant peties. Tas atsijungimas nuo visų ir susikoncentravimas į miesto grožį ir galią, sumaišo mintis taip, kad jautiesi esantis beribėje erdvėje. Miestas turi tokią architektūrą, kurios greičiausiai nepamatysi niekur kitur Europoje. Žmonės tiesiog gatvėje griežia smuiką ir skverelyje šoka pirmadienio vakarą lėtą, romantišką šokį. Bendrai galima teigti, jog mieste vietinį rasti gana sunku, nes turistų yra tokie dideli kiekiai kurie jokiu sveiku protu nėra suvokiami. Visą miestą galima apžiūrėti su Hop-on Hop-off turitiniu autobusu be stogo, kuris veža per visas lankomiausias miesto vietas. Nepamirškime įspūdingosios Dunojaus upės, kuria galėsite praplaukti su laiveliu arba dideliu laivu, atsigerti vyno ar sulčių, pasigrožėti plaukiant visu miestu. Taip pat pamatysite įspūdingo dydžio Karališkuosius rūmus arba kitaip vadinamos Būdos pilį, Šv. Stepono baziliką, Didvyrių aikštę, Memento parką, Žvejų bastioną. Man didelę nuostabą sukėlė Vengrijos parlamento pastatas. Jo dydis ir galia greičiausiai patenka į TOP 10 prabangiausių parlamentų pasaulyje ! Kitai dienai nuvykome į mineraliniais vandenimis garsėjančiais SPA baseinais (pats buvau didžiausiame po atviru dangumi SPA – Sečeni terminėse pirtyse ir tai kainavo vos 12 eurų visai dienai!) ir po atviru dangumi. Iš gelmių virsta 40 laipsnių srovės.

Atsakant klausimą ar Budapeštą būtina pamatyti? Atsakymas:

Budapeštas – neretai tituluojamas vienu gražiausių miestų Europoje. Budapeštas lankytojus vilioja karališka architektūra, kultūriniu bei kulinariniu paveldu, o taip pat pramogomis. Budapeštas taip pat yra ir tituluotas SPA miestas, kuriame trykšta apie 80 geoterminių šaltinių, o pirčių ir SPA kultūra siekia romėnų laikus”).

Greitai.lt

Siūlau jums šią kelionę, kuri jums tikrai įstrigs ilgam atmintyje, ypač tiems žmonėms, kurie niekada nėra keliavę ilgesnio maršruto per tiek daug valstybių, su nakvyne viešbučiuose. Tai bus puiki įžanga keliauti dažniau autobusu ir mėgautis laisvės pojūčiu. Paneigsite mitą patys, net neabejoju, kad be gido geriau, juk gali laisvai judėti, kur nori eiti. Tačiau patys iš tiesų miesto istorijos ir lankomų objektų subtilybių nežinosite. O geras gitas tai padarys !

www.pesciujuturas.lt/keliones-autobusu

Kelionės per gražiausius pasaulio kampelius autobusu!